Brotherhood Till I Die

Brotherhood Till I Die

Followers

Saturday, June 6, 2015

Please stop.

Assalammualaikum


Aku sedar perasaan aku mula pudar untuk mulakan perhubungan baru. Ya, kau dan aku beza jantina, punya nafsu, keinginan, takdir, jodoh dan pasangan. Aku dah mula move on dari cinta pertama dan cinta yg baru yg aku ingin utk terakhir. Tuhan mula tunjuk yg dia bukan aku punya. Aku redha. Tapi masih lagi pathetic dan loser pada mula susah utk terima kenyataan. Tapi itu dulu. Hari makin hari, tahun sudah berlalu 3 raya, perasaan mula hakis utk tidak mulakan hubungan baru. Aku janggal dan sifat aku bukan utk menawan tp cuma melawan. 

Hari berlalu aku mula bosan utk menghadap manusia sekeliling yg masing2 berpasangan. Tahun ni sebelum raya merupakan semester terakhir aku bersama sahabat2 aku, tinggal aku sorang dalam kalangan mereka yg masih menuntut tahun ke2 degree. Setiap kali bertemu, melepak soalan yg kerap ditanya mana gadis pasangan aku? Aku mmg misteri, sepanjang persahabatan aku mereka x pernah kenal atau jumpa aku keluar atau kenalkan mana2 perempuan. Mungkin pada masa dulu aku setia sangat pada hubungan jarak jauh. Jika ini kesudahan, ada baik aku curang tapi itu bukan aku. Janggal utk memulakan tutur kata mula pada perempuan. Itu aku.


Hampir 3 tahun, tak pernah terdetik utk pengganti cinta, bukan mudah. Aku tidak berminat lagi utk semua tu. Setiap kali aku balik ke rumah, mak sering tanya soal pasangan dan aku mampu senyum sinis cepat2 tukar topik. Kdang2 aku rasa malas nk balik sbb jemu nk hadap soalan yg aku sendiri tak ada jawapan. Kadang2. Mungkin salah aku juga dulu sbb terlalu awal temukan mak dgn gadis kenyalang. Kesungguhan aku dulu terlalu beriya2 dan akhirnya memakan diri. Takdir.


Aku lebih suka menyendiri, byk lena dari jaga sbb aku ingin hidup dalam dunia angan sendiri. Aku dah cakap, aku pathetic dan loser. Aku susah utk percaya kata cinta dari perempuan lain. Aku mula menyepi sendiri tanpa org sekeliling aku sedar perubahan aku. Aku masih ada sahabat dan keluarga. Keluarga akan stay selamanya tapi sahabat akan punya dunia mereka sendiri. Privacy.


Sudah jauh aku berjalan, sudah byk garam aku telan, perit juga menahan air mata dari menitis sbb aku tau aku masih kuat. Dan hari ini aku HAPPY dgn hidup aku. Syukur Alhamdulillah.


Hope she stop stalking on me, tak perlu tau perjalanan hidup aku. Dont wish me for happiness jika kau sendiri yg musnahkan dulu. Pergilah kau selamanya dan aku mohon jangan lah kembali. Do u know how i hard im trying to forget about u? Forget about your wise words? Denied every memories? Your promises? Your adorable smile, your eyes, and your voice. It hurt me alot . Maybe i'm not fit be your imam, not worthy with your standard, but at least i try never to hurt u. What happen before just misunderstanding between us and u never let me to explain it well. U keep saying that im too ego and u dont trust me at all. Well thanks for that. I wont bring it up anymore. Its done anyway.


Thanks

No comments: