Brotherhood Till I Die

Brotherhood Till I Die

Followers

Sunday, October 21, 2012

Malaysian 1Citizen program.


ASSALAMMUALAIKUM




Salam 1 Malaysia. Entry kali ni aku nak post hasil kerja aku masa program 1Citizen. 

Firstly, 1Citizen ni satu program yang dijalankan pada setiap University kat Malaysia ni dan setahu aku program ni wajib semua pelajar amik. So, aku tidak terkecuali dan inilah hasil aku. 

Program ni mengajar kita pasal networking. whats we should do and shouldnt do with networking. Ringkasan, salah guna internet untuk tujuan lain, peribadi or semasa proses pembelajaran dan etika semasa surf internet. selain tu ada gak cara-cara untuk mengelak kesan kepada physical effect kalau suft internet terlalu lama. so banyak lagi and berfaedah juga kepada kita yang 'addicted' kepada internet. betul x? tanya diri sendiri. ada juga cara mcm mana nak protect private identity daripada diceroboh dan di'hack'. pasal kad kredit la. mcm-macam lagi. its more about protection ourself la. 

So, setiap yang berdaftar untuk program ni akan diberi satu projek known as 'portfolio'. 'Portfolio' ini ada banyak pilihan dan kategori dan terpulang kepada kretiviti masing-masing untuk memilih tajuk dan menghasilkannya. Individu or Group. Antaranya ialah, poster, video, animasi, banner, cerpen, slide show, painting, and banyak lagi. Ikut kretiviti korang la. tapi kalo setakat buat poster, banner, cerpen dan painting tu memang tak boleh dalam group sebab medium macam tu tak perlukan sebuah group pun. :) 

Setelah seminggu aku bertungkus-lumus, so inilah hasilnya. setiap perinciaan dalam video animasi ni, setiap carton tersebut aku draw sendiri pakai paint dan edit ckit. Ini pun aku dah malas nak buat so alang-alang dah buat, aku buat jela sampai habis even aku submit lambat sehari. 

Guys, just enjoy it and i hope you all like it. :)


Tajuk : Story Of Stalker
 Typical Malaysian using smartphone 
Faith or Destiny?
credit to : Psy, Oppa Gangnam Style (Audio, edit), 1Citizen logo


p/s : Video animasi ini tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau yang telah meninggal dunia. Bahkan tidak ada kaitan dengan individu atau sesebuah organisai tertentu. Tujuan adalah untuk memberi pengajaran, peringatan kepada mereka yang terasa demi kebaikan kita bersama. Tapi semuanya adalah TAKDIR dan KETENTUAN ILLAHI. Wallahualam... :) 

No comments: